در این مقاله قصد داریم مزایای دوربین های چند لنزی را بیان کنیم و بررسی کنیم که این دوربین ها بیشتر برای چه مکان هایی با چه ویژگی هایی مناسب هستند .پس ما را در ادامه همراهی فرمایید .

 

دوربین های چند لنزی  دارای مزایای مختلفی هستند. با استفاده از لنزهای چندگانه  که در یک دستگاه تعبیه شده اند، یک دوربین چند لنزی تنها می تواند پوشش یک منطقه وسیع را در مقایسه با نصب چندین دوربین ثابت فراهم آورد. امروزه دوربین های چند لنزی در طیف وسیعی در  بازارها قرار دارند که  نهایتا کاربران می توانند از ویژگی های منحصر به فرد این دوربین ها بهره مند شوند.

به طور کلی، دوربین های چند لنزی می توانند برای پوشش فضاهای بزرگ مفید باشند. این فضاها می تواند  شامل پارکینگ ها، فرودگاه ها، کارخانه ها و استادیوم های بزرگ باشد که  شما می توانید در عوض داشتن سه یا چهار دوربین در هر گوشه، از تعداد دوربین کمتر استفاده کنید ، که به طور موثر همان منطقه با نقاط کم نور را پوشش می دهد.

 صالح مکارب ، مدیر بازاریابی محصول درDahua Technologyمی گوید:

ساختمان های تجاری، هتل ها، خوابگاه ها، مدارس و فرودگاه ها دارای فضاهای باز، از جمله لابی، کافه تریا و سالن های ورزشی داخلی هستند. این فضاهای باز معمولا سقف بالایی دارند که نصب دوربین آسان نیست. پاتریک هنگ، رهبر مدیریت محصولات اضافه کرد: برای این مناطق، نصب یک دوربین با عملکرد چند دوربین بسیار استقبال می شود، زیرا تلاش برای نصب چند دوربین را کاهش می دهد  "همچنین این محیط ها دارای تعداد زیادی راهرو در داخل ساختمان هستند که دوربین های چند لنزی می توانند به راحتی زاویه های مختلف راهرو را پوشش دهند.

به این ترتیب، نمونه ای از مکان هایی که می توانند از دوربین های چند لنزی استفاده کنند، به شرح زیر می باشد:

 

شهرداری ها معمولا دارای فضاهای بزرگ هستند، دوربین های چند لنزی می توانند در نظارت های شهر ، ایده آل باشند.  هنگ می گوید"تروریسم  به هیچ وجه از ما دور نیست. هر فضای باز بزرگ  نیاز دارد که بدون نقطه کور مورد نظارت قرار گیرد. دوربین های چند لنزی با رزولوشن بالا می تواند راه حل مناسبی باشد.

در عین حالMakarb Dahua یک مطالعه موردی را ارائه داد:

"در این برنامه، مشتری  قادر به نظارت بر یک خیابان بسیار طولانی تنها  با یک دوربین چند لنزی خواهد  بود، درحالی که برای انجام همین کار باید حداقل از سه دوربین سنتی استفاده می کرد . علاوه بر این به غیر از کاهش تعداد کل دوربین ها، نصب و تعمیر و نگهداری نیز بسیار ساده شده است، زیرا تنها یک نصب دوربین و یک مجموعه از کابل ها مورد نیاز است. "

 این دوربین ها در بخش دولتی نیز می توانند سودمند باشد. دوربین های چندلنزی می توانند گوشه یک ساختمان دولتی  نصب شود و بر همه جزیات نظارت کنند و یک دید  180 درجه ای  را ارائه دهند. تکنیک های انعطاف پذیری پیشرفته می تواند با استفاده از دوربین های کمتری، گوشه ها را به طور موثرتری کنترل کند. مكارب گفت: علاوه بر این نظارت بر محيط كاري براي جلوگیری از ورود نقص و تخلخل  نيز فعال است.

مکارب اضافه کرد که در فرودگاه ها هم که در آن  ها مناطق وسیعی  مانند حمل بار و باند فرودگاه ها قراردارد به طور موثر می توانند  با دوربین های چند لنزه  کنترل شوند.

 

آموزش و پرورش و مراقبت های بهداشتی دو بخش دیگر است که می توانند از دوربین های چند لنزی استفاده کنند. جف ویتنی، معاون بازاریابی ، گفت: "برای مثال، یک دانشگاه کالج ممکن است نیاز به دوربین چندلنزی  داشته باشد تا در یک جعبه اضطراری به کار گرفته شود تا سطح گسترده ای را قبل یا در حین یک حادثه مجهز کند .در بیمارستان احساس می شود که عملکرد و حمایت از کارکنان می تواند  با نصب این دوربین ها در یک لابی ورودی بزرگ یا در طبقات  بیمارستان  افزایش یابد. دوربین های چند لنزی  تصاویر بهتر، پوشش گسترده تر و نیاز به دوربین کمتری ارائه می دهند.

 

 

در عین حال، دوربین های چندلنزی می توانند با انواع  مختلف نرم افزارها و  یا تجزیه و تحلیل کار کنند تا وضعیت بهتری از آگاهی  و فعالیت  را برای کاربران فراهم کنند. سونگ گفت: "کاربران برای تجزیه و تحلیل های ویدئویی مختلف به دنبال آن هستند، زیرا آنها باید هر رویداد را به سرعت در حین نظارت بر مناطق وسیع شناسایی کنند." "با استفاده از نرم افزارهای حمایتی، هشدارها می توانند برای تصادفات، صداهای غیر طبیعی یا رفتار غیر انسانی مانند افرادی که در حال مبارزه هستند، ارائه شود.

 

دوربین های چندلنزی را می توان با نرم افزار تعبیه کرد تا بتواند جزئیات تصاویری با کیفیت قانونی را بدون استفاده از فضای بسیار زیاد ارائه دهد. لایککر گفت: با ترکیب هر دو تقاضا به یک دوربین کارآمد، ما به کاربران  محصول نهایی می دهیم که بتوانند از آنها برای تقویت سیستم نظارت امنیتی خود استفاده کنند.

در واقع، هزینه و قیمت  مناسب دوربین های چند لنزی یکی از مهم ترین ویژگی های این دوربین هاست که موجب به کار گرفتن آن ها در موارد بالا شده است .  برای مثال :"برای مکان هایی مانند آموزش و پرورش و مراقبت های بهداشتی، که همیشه در هنگام امنیت به اندازه کافی بودجه ندارند، داشتن دوربین های چند لنزی  می تواند به کاهش هزینه های سنگین کمک کند.مدیر تولید جهانی دوربین های چند لنزی و فوق العاده با وضوح بالا اضافه کرد : به جای سرمایه گذاری در بسیاری از دوربین های تک لنزی ، دوربین های چند لنزی می توانند به منظور افزایش بینایی و از بین بردن نقاط کور، بدون افزایش هزینه های کلی، ازلنز های چندگانه استفاده کنند.

 

شريكان ما