پلیس  اخیرا از فن آوری تشخیص سبک راه رفتن برای شناسایی مظنونان استفاده میکند.مأموران در خیابان های پکن ، شانگهای و چونگ کینگ از ماه اکتبر توسط نرم افزار راه اندازی هوش مصنوعی واتریکس، نرم افزاری را به هم متصل کرده اند که می تواند افراد را از شکل و نحوه حرکت خود تا حدود ۵۰ متر دورتر شناسایی کند.

این نرم افزار می تواند در فیلم های ضبط شده در دوربین های نظارت تصویری هم استفاده شود. تاکنون ،نرم افزارها بعد از ضبط تصاویر حدود ۱۰ دقیقه طول میکشید تا تجزیه و تحلیل کنند ، اما واتریکس هفته گذشته بروزرسانی ای را منتشر کرده که اکنون به آن اجازه می دهد تا در زمان واقعی تمامی تجزیه و تحلیل ها را انجام دهد.

این فناوری با تجزیه و تحلیل هزاران معیار در مورد پیاده روی شخص و ذخیره آنها در یک پایگاه داده کار می کند. دقت این نرم افزار حدود ۹۶ درصد است و قدرت این نرم افزار به این دلیل است که حتی اگر چهره شخص پنهان باشد و یا فرد وانمود کند که پایش لنگ میزند هنوز نرم افزار قادر به شناسایی خواهد بود..

در مقایسه با تشخیص چهره که حتما فرد باید در دوربین نگاه میکرد واتریکس احتیاجی به این حرکت ندارد.

واتریکس در حال حاضر با پلیس در مورد تحقیقات جنایی مانند ردیابی مظنونان از صحنه های سرقت همکاری می کند.

این استارتاپ در حال مذاکره با شرکتهای امنیتی سنگاپور ، هند ، روسیه ، هلند و جمهوری چک برای قراردادهایی است که می تواند از تشخیص راه رفتن در کنار اسکن چهره برای راه حلهای واقعی و یا آفلاین فیلم استفاده کند.

واتریکس بیش از ۱۰۰ میلیون یوان (۱۱.۳ میلیون پوند) برای توسعه نرم افزار خود در اکتبر گذشته هزینه کرده است و اکنون قصد دارد ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون یوان دیگر هزینه کند.

شريكان ما